Esettanulmány

Önkormányzati ügyviteli rendszer testületi és bizottsági ülésekhez

Megbízó: Budapest Kőbányai Önkormányzat Polgármesteri Hivatala

Általános önkormányzati ügyviteli rendszer, melynek elsődleges feladata a mindenkori bizottsági és testületi ülések, s az ahhoz tartozó anyagok nyilvántartása.
A kőbányai debütálást követően egy ÁROP projekt keretein belül további önkormányzat is sikeresen vezette be a szoftvert, s azóta is elégedetten használják a napi munkában.

Projekt név: ügyviteli rendszer testületi és bizottsági ülésekhez

Feladat:

A főváros X. kerületi önkormányzata úgy határozott, hogy minden képviselőjének laptopot ad munkaeszközként, s használatát kötelezővé teszi. Az addig bevált gyakorlat szerint minden előterjesztést, beadványt és egyéb szakiratot a képviselők és bizottsági tagok mindegyike megkap az ülések előtt, kinyomtatva. Ez természetesen sok felesleges költséggel és munkával járt, s a környezetre is komoly nyomást rótt. Ezt felismerve keresték fel csapatunkat egy olyan szoftver tervével, mely a fent vázolt feladatot könnyebben, gyorsabban hajtja végre, s a képviselők is munkába állíthatják új informatikai eszközeiket.

Megvalósítás:

A munka első fázisa az átfogó tervezési folyamat, melynek során nem csak az informatikai osztály vezetőivel kellett egyeztetni, hanem a szervezeti hierarchia minden lépcsőjéről beszélnünk kellett néhány kollégával. Nem maradt ki a sorból a polgármester sem, aki sajnos nem tudott sok időt szánni ránk, de támogatásáról tett tanúbizonyságot.
Az átfogó tervezési folyamat eredményeképpen jött létre a fejlesztés alapját képező rendszerterv.

  • Az elkészült rendszer legfontosabb funkciói a következők:
  • személyügyi nyilvántartás
  • csoportkezelés
  • irodakezelés
  • bizottságok nyilvántartása
  • a Testület adatainak kezelése
  • ügyek nyilvántartása
  • előterjesztések
  • határozatok
  • általános keresés
  • ügykezelés
  • bizottsági ülések szervezése
  • testületi ülések
  • meghívó készítése és menedzselése
  • dokumentumtár
  • állományok kezelése
  • könyvtárstruktúrák kezelése
  • jogosultsági struktúra
  • verziókövetés
  • állománynapló
  • ülésnaponkénti szelekció és letöltés
  • összetett kereső
  • A rendszer főbb technikai jellemzői:
  • Linux szerver környezet
  • Viola™ technológia
  • PHP és MySQL alapú szerver oldali program kód
  • skálázhatóság
  • homogén rendszer

A rendszer 2008 év végén került bevezetésre, s a mai napig használatban van. Sikerére garancia, hogy az eltelt évek során egyre több önkormányzat vezeti be az azóta többször frissített szoftvert.


Megvalósítás éve: 2007-2008